La UOC impulsa un projecte pilot perquè els treballs finals esdevinguin projectes emprenedors

FOTO
Els estudiants d’Economia i Empresa i d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació els desenvoluparan col·laborativament

Transformar treballs finals de grau (TFG) en projectes emprenedors. Aquest és l’objectiu d’una nova iniciativa de la UOC, impulsada per la incubadora virtual de Hubbik, plataforma de suport a l’emprenedoria i la innovació de la UOC, per a engegar una prova pilot amb estudiants d’Economia i Empresa i d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.

«Aquesta iniciativa donarà als estudiants l’oportunitat única de desenvolupar un projecte emprenedor treballant de manera col·laborativa amb altres estudiants experts en el camp tecnològic», apunta Raquel Ferreras, professora dels Estudis d’Economia i Empresa. «L’estudiant d’enginyeria podrà estar en contacte constant amb l’estudiant d’Administració i Direcció d’Empreses. D’aquesta manera, durant el semestre, l’estudiant amb perfil més tècnic adquirirà coneixements empresarials i l’estudiant amb perfil més empresarial, dinàmiques i coneixements més propis del món tecnològic», indica David García, professor dels Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.

La finalitat és sumar perfils complementaris dels àmbits d’aquests dos estudis perquè estudiants amb experteses diferents puguin treballar col·laborativament i impulsar un projecte real mitjançant un TFG en equip. Els estudiants d’Economia i Empresa aportaran els seus coneixements acadèmics de model de negoci, i els d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació, la seva expertesa tecnològica per a crear un TFG que esdevingui un projecte emprenedor.

A més de rebre el suport habitual del tutor del TFG, gràcies a Hubbik, els estudiants participants disposaran de l’acompanyament d’un mentor expert en l’àmbit de l’emprenedoria i accés gratuït a la càpsula en línia Generació i maduració d’idees de negoci.