El programa OPENeHEALTH Parkinson ha culminat amb èxit

El programa OPENeHEALTH Parkinson ha culminat amb èxit

Els organitzadors del programa d’innovació oberta han estat la UOC, l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau i GMV

OPENeHEALTH Parkinson ha acabat amb èxit. Els organitzadors d’aquest programa d’innovació oberta han estat la UOC, l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau i GMV. L’objectiu del programa era desenvolupar una solució tecnològica per a millorar la qualitat de vida dels malalts de Parkinson amb la col·laboració d’estudiants de la UOC i altres parts implicades. Una aplicació per a ajudar els pacients de Parkinson a millorar la mobilitat, el seu estat mental i la gestió dels medicaments.

El programa d’innovació oberta tenia quatre fases:

1.Definir el repte

El repte, definit per pacients i professionals de l’àmbit mèdic i acadèmic, era desenvolupar una aplicació per a ajudar els pacients de Parkinson a millorar la mobilitat, el seu estat mental i la gestió dels medicaments.

2.Convocatòria de contribucions

En la plataforma de col·laboració en línia, 256 usuaris van treballar en equips interdisciplinaris en 32 idees innovadores.

3.Cocreació de prototips

Es van desenvolupar prototips de les quatre millors idees.

4.Desenvolupament de l’aplicació

Es va triar Parkinsons com el millor prototip. Amb el suport tecnològic del programa OPENeHEALTH Parkinson, es va desenvolupar el prototip com a primera versió de l’aplicació Parkinsons, que millorarà la qualitat de vida dels malalts de Parkinson.

L’aplicació Parkinsons

L’aplicació Parkinsons i el procés d’innovació oberta es van presentar a pacients de Parkinson, al personal mèdic de Sant Pau, al personal d’R+D de la UOC i als desenvolupadors de GMV. Els participants en el procés van explicar el que, des del seu punt de vista, s’ha aconseguit amb al programa OPENeHEALTH Parkinson en aquest vídeo.

Pròxims passos

Hubbik va presentar l’aplicació Parkinsons a l’edició 2018 de 4 Year From Now (4YFN), la trobada d’empreses emergents tecnològiques dins el Mobile World Congress. Teresa Fèrriz, iniciadora i coordinadora de Parkinsons, sobre el projecte Parkinsons i Hubbik al 4YFN: «Teníem dos objectius que hem assolit amb escreix: en primer lloc, comunicar el projecte i fer encara més visible aquesta sòlida aliança Universitat (UOC) i Hospital de Sant Pau i, en segon lloc, donar-nos a conèixer entre socis futurs, en un context global. Hem rebut feedback de centenars de persones de més de vint nacionalitats que ens ha permès observar el nostre projecte des d'una perspectiva de 360º i hem sentit una empatia i suport pel projecte i els nostres objectius que ens referma encara més en el convenciment que cal continuar treballant plegats per a donar resposta al repte global del Parkinson, la segona malaltia neurodegenerativa més estesa arreu del món».

Més informació sobre l'aplicació, l'equip i com va començar tot aquí.