La Universitat Oberta de Catalunya (UOC) ha desenvolupat una nova aplicació que permet transmetre de forma senzilla conceptes complexos. Es diu Explica! i ja està disponible de forma gratuïta a l'App Store i a Google Play per a poder treure'n tot el profit. L'app permet als usuaris realitzar vídeos fent servir una pissarra digital, i registrar així el dibuix a la pissarra alhora que s'enregistra l'explicació de veu de l'usuari. Amb Explica! també es poden importar documents amb els quals treballar de la mateixa manera, dibuixant i fent a la vegada una explicació. El resultat: un vídeo que queda allotjat al dispositiu de l'usuari enllestit per a compartir! Us animeu a fer-la anar? La UOC obre un concurs per triar el millor vídeo fet amb Explica! que sigui enviat a hubbik@uoc.edu abans del 8 d'abril. La persona guanyadora rebrà un iPad Air 2!

«Què expliques?»

El concurs «Què expliques?» convida els usuaris d'Explica! a compartir exemples d'ús. Un jurat format per diferents àrees i estudis de la UOC valorarà tots els casos i escollirà el que sigui més sorprenent i reculli millor els criteris de valoració assenyalats a les bases que podeu consultar aquí.

Instruccions de participació

1. Grava un vídeo de màxim 150 segons de durada amb Explica!. Usa Explica! per a il·lustrar l'ús que tu dónes a l'app. Els vídeos poden enregistrar-se en català, castellà o anglès.

2. Completa aquest senzill formulari en línia.

3. Envia el vídeo a l'adreça de correu hubbik@uoc.edu abans del 8 d'abril de 2016, especificant el teu nom en l'assumpte. Una selecció dels vídeos presentats es publicaran al canal de YouTube de la UOC.

4. Comparteix la teva experiència d'ús. Has pensat a compartir el vídeo del teu cas per les xarxes perquè altres usuaris aprenguin de la teva experiència? Si és així, penja'l i comparteix-lo amb l'etiqueta #explicaUOC.

Tens tota la informació del concurs «Què expliques?» a les bases que pots descarregar aquí.